Вашето име:


E-mail адрес на получателя:


„Амазон“ придобива важна позиция в дистрибуцията на лекарствени продукти с „ПилПак“


Вече почти година наблюдателите на пазара следят зорко всяко действие на „Амазон“ в областта на здравеопазването, за да предвидят намеренията на гиганта по отношение на фармацевтичния сектор. Сега изглежда „Амазон“ е извършил най-сериозната до момента стъпка, придобивайки дялово участие в търговци на дребно и дистрибутори. Фирмата придоби съвсем наскоро независимата аптека PillPack. Не се посочва сумата на сделката. Така придобиващото дружество ще има достъп до системата за дистрибуция на PillPack, чиято цел е пациентите по-лесно да получават лекарства с рецепта. PillPack има право да доставя лекарствени продукти в 49 щата. Анализатори посочват, че стъпката на „Амазон“ ясно показва твърдото намерение на компанията да навлезе във фармацевтичния сектор. Миналата година представител на PillPack посочи, че дружеството е единственият независим доставчик на лекарства за цялата страна. Стартъпът обслужва десетки хиляди потребители, като миналата година пусна системата PharmacyOS, която улеснява взаимодействието между аптеки, пациенти и застрахователи и предоставя специално съдействие на пациенти, които приемат повече лекарства с рецепта. Елиът Коен, един от директорите и основателите на PillPack, описва системата PharmacyOS така: „Тя е предвестник на една платформа, която в бъдеще изцяло ще преобрази системата за здравни грижи и за управление на хроничните заболявания“.

Новината за сделката доведе до спад в цените на акциите на редица други фирми в сектора, в т.ч. 9% понижение за CVS Health и Walgreens. През април CNBC съобщи, че Walmart желае да купи PillPack за цена под 1 млрд. долара. Придобиването на PillPack се случва едва седмица, след като Amazon и партньорите JPMorgan и Berkshire Hathaway обявиха, че назначават д-р Атул Гауанде, хирург и специалист по обществено здраве, за главен изпълнителен директор на съвместното предприятие в областта на здравеопазването.

През последната година се говореше и за намеренията на „Амазон“ за навлизане чрез партньорства в секторите на медицинските консумативи и изделия, търговията с генерични лекарствени продукти и фармацевтичните услуги.

Източник: PGEU Newsletter, 1st - 29th June 2018


Сподели

Публикувана на 2018-07-04 11:08:40 | Прочетена: 67 пъти