СТОРНИРАНЕ НА ЕЛЕКТРОННО ПРЕДПИСАНИЕ


Здравейте, Колеги!

Националната здравно информационна система се развива във времето. Досега магистър-фармацевтите не можеха да коригират вече изпълнени електронни предписания. Обаче, който не работи, той не греши.

По настояване на Български фармацевтичен съюз Информационно обслужване създаде техническата възможност за сторниране на изпълнения на електронни предписания в Националната здравно информационна система. Ако магистър-фармацевтът открие грешка в предписанието, отпускането или по някаква друга причина се наложи корекция на отпускането, вече ще може да сторнира отпускането в НЗИС.

Това се прави САМО чрез създадена функционалност в аптечния софтуер, САМО от аптеката, в която е извършено отпускането, САМО от магистър-фармацевта, който е направил отпускането (САМО със същия квалифициран електронен подпис - КЕП) и може да стане САМО в рамките на същия ден (същата дата) на отпускането.

Когато се сторнира отпускането, електронното предписание се възстановява (става видимо и достъпно) в НЗИС. След това предписанието може:

-Да се изпълни със съответните корекции, ако са били допуснати грешки от магистър-фармацевта при отпускането (поправяне на технически грешки);

-Да се анулира от магистър-фармацевта или от доктора, ако са допуснати грешки при предписването. Съответно после може да се издаде ново коригирано предписание от лекаря;

-Да се изпълни по друго време и/или в друга аптека.

Обърнете се към софтуерния си доставчик за повече информация как конкретно се извършва сторниране чрез вашата складова програма!

 

Прикачени документи:


Сподели

Публикувана на 2021-09-10 09:31:08 | Прочетена: 2681 пъти